Γνωσιακή Ψυχολογία

Ποια είναι τα συμπτώματα του άγχους στο σώμα;

Ποια είναι τα συμπτώματα του άγχους στο σώμα;

Το άγχος δεν ορίζεται ως: ο χρόνος, τα προβλήματα της καθημερινότητας, τα πρώτα ραντεβού, η ανεργία, η ασθένεια, ο χωρισμός, η εγκυμοσύνη, ο γάμος, ένα πάρτι ή η οργάνωση των διακοπών!

Το άγχος δεν είναι ένα συναίσθημα! Τουλάχιστον στην αρχή!

 Αν μίλαγε το τρίπτυχο "σκέψη-σώμα-συναίσθημα" στο άγχος... θα ακούγαμε πρώτα τη φωνή του σώματος και στη συνέχεια τη σκέψη και το συναίσθημα!

Άγχος είναι πρώτα η σωματική και κατ' επέκταση η ψυχολογική αντίδραση σε μία απειλή (στρεσογόνο παράγοντα) που πραγματοποιείται για να κάνουμε fight (να παλέψουμε) ή flight (να αποφύγουμε) στην απειλή αυτή.

Στις διαταραχές άγχους η αντίδραση αυτή είναι συχνά γενικευμένη χωρίς να καταλαβαίνουμε την ακριβή απειλή. Άλλες φορές, αντιδρούμε με την ίδια ένταση σε μικρές απειλές.

Η διαχείριση άγχους, λοιπόν, ξεκινά με την αναγνώριση της γλώσσας του σώματος.

Όλα τα παρακάτω αποτελούν ενδείξεις άγχους. Η συχνότητα και η έντασή τους μετριούνται με ειδικό ερωτηματολόγιο και μόνο τότε μπορούμε πραγματικά να δούμε τρόπους διαχείρισης.

 

 

Πονοκέφαλος ή ημικρανία
• Στομαχόπονος
• Πόνος στην πλάτη ή τη σπονδυλική στήλη
• Ταχυπαλμία
• Κρύα χέρια
• Υπερέκκριση οξέων του στομάχου
• Διάρροια ή Δυσκοιλιότητα
• Αίσθηση μόνιμης εξάντλησης
• Στεγνό στόμα
• Σφίξιμο στο στήθος ή το στομάχι
• Τρίξιμο των δοντιών κατά τη διάρκεια της νύχτας
• Ναυτία
• Καθυστέρηση της περιόδου
• Αυξημένη ή απότομη ανάγκη για ούρηση
• Τρεμάμενα χέρια
• Γρήγορες και μικρές αναπνοές
• Ιδρωμένα χέρια/πόδια/μασχάλες
• Αρρυθμίες
• Αϋπνίες

Ο έλεγχος των σωματικών αντιδράσεων πραγματοποιείται με ειδική τεχνική μέσα από την οποία μαθαίνουμε να "ρίχνουμε" τις εντάσεις μας μεγιστοποιώντας ουσιαστικά το δυναμικό του οργανισμού μας! Μαθαίνουμε να "ζούμε" και να αντιδρούμε στις απειλές με την χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας.

Συνεχίζεται η εκπαίδευση, με την αναγνώριση των απειλών (στρεσογόνων παραγόντων). Το 70% της αποτελεσματικής διαχείρισης έρχεται απλά και μόνο από αυτό τον εντοπισμό!

Το άγχος μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ασθένειες κυρίως επειδή δρα ψυχοσωματικά. Μόνο η διαχείριση του άγχους γίνεται τελικά και πρόληψη μιας ασθένειας που στατιστικά έπεται να εκδηλωθεί.

 

 

Ένα πρόγραμμα εισαγωγής στη διαχείριση του άγχους με την τεχνική Autogenic training και στα πλαίσια της προσέγγισης της Συνθετικής Αυτογνωσίας, διαρκεί από 5-7  δίωρες συναντήσεις. Ομαδικά σεμινάρια πραγματοποιούνται μία φορά το δίμηνο περίπου.

 

*Πηγή Άρθρου & Δικαιώματα: Εύη Σύρου, Γνωσιακή Ψυχολόγος, Συνθετική Αυτογνωσία, www.evysyrou.gr

 


Facebook

Like us on :

Άρθρα
Αντίληψη & Μαθησιακές Δυσκολίες

Η σκέψη μεγαλώνει σαν το σώμα μας;

Σεξουαλική εξάρτηση

Υπάρχει εθισμός στο σεξ;

Έκτρωση...Το τίμημα της σχέσης;

Ο «πελαργός» ήταν ένα ψέμα, όχι ένα λάθος!

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ατόμων με αναπηρία

Η ελευθερία ενός ατόμου ορίζεται από τη διαφορετικότητά του.


Δημιούργημα της: Dynamic Works
Powered By: EasyConsole CMS